czwartek, 27 września 2018

Przybornik szkolny - motylek z rolki po papierze

Dziś mam dla Wasz oryginalne przyborniki szkolne, które są z jednej strony bardzo praktyczne, ale są też piękna ozdobą. Taki przybornik wykonać możemy z dzieckiem z rolki po zwykłym papierze toaletowym. Jeśli ktoś lubi prace ręczne, proponuję nawet zbieranie takich rolek, można z nich zrobić naprawdę kreatywne rzeczy...
W dodatku użytkowe, gdyż często takie recyclingowe prace plastyczne mogą zostać przez dziecko użyte, co jest zawsze najlepszą motywacją do ich wykonania. Kiedy na zajeciach plastycznych zaproponowałam dzieciom tą pracę bardzo się ucieszyły - i już pytają kiedy będzie powtórka:) Na zajeciach robiliśm różne zwierzaki. Powstały piekne żabki, pandy, kotki, pieski i wiele innych. W tym poście posłużę się szablonem motylka.

Materiały potrzebne do wykonania przybornika - motylka:
- klej na gorąco, klej zwykły,
- taśma dwustronna, 
- nożyczki, okłówek, linijka,
- kolorowy papier,
- rolka po papierze toaletowym, 
- szablon głowki motylka, szablon skrzydełek,
- podstawa przybornika wielkości płyty CD, ze sztywniejszej tektury - ja wycięłam moją z pudełka po pizzy;)



W zalezności od wybranego przez dziecko zwierzaka odrysowujemy odpowiednią główkę z szablonu, lub dziecko jeśli ma ochotę może też narysować odrecznie - bez posługiwana się szablonem. 


Dzieciaki zrobiły mi w prezencie dwa szablony pandy, gdyż stwierdziły, że zabrakło ich w moim zestawie. Więc teraz już mam:)


Podstawę oklejamy papierem kolorowym, ja użyłam zielonego, który smblizuje łąkę, ale robiąc z dziećmi żabkę zrobiłam niebieską podstawkę, na której niergularny żółty kształt oznaczał wysepkę/kamień. Rolkę oklajamy papierem, możemy też dodatko ten papier przyzdobić np. kołami róznych kształtów, ja przyklaiłam jeszcze niebieskie cienkie paski. Jeśli rolkę oklejamy jasnym papierem, mozemy sobie ułatwić ozdobyć pisakami.



Z szablonu odrysowujemy skrzydełka, oraz drobniejsze kolorowe ich elementy, wycinamy kwiatki na podstawę. Na skrzydełka wykorzystujemy grubszy kolorowy papier techniczny - elementy w środku leiej zrobic z cienkiego papieru. 



Niewątpliwie tym elementem, w którym musimy młodszemu dziecku pomóc jest przyklejenie rolki do podstawy klejem na gorąco, żeby się nie oparzyło. Zwykły klej nie skleji tych dwóch części razem zbyt mocno, co potem spowoduje, że pod wpływem ciężaru długapisów, kredek i innych przedmiotów nasz przybornik nie bedzie stabilny.
Głowkę motylka przyklejamy klejem zwykłym lub taśmą dwustronną. Ja zdecydowanie większe zaufanie mam do taśmy dwustronnej:) Głowkę przyklejamy nieco wyżej, tak aby wystawała ponad rolkę, która stanowi tułów zwierzaka.



A to już gotowy przybornik. Wygląda naprawdę efektownie:)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz